FANDOM

Wybraniec, (ang. The One) to "anomalia" występująca w systemie Matrix'a. Wybrańcem jest człowiek, posiadający nadprzyrpdzone zdolności, które czerpie ze źródła.

Filmowa trylogia Matrix, opisuje dzieje znanego nam wybrańca - Neo. Moc Neo, jako wybrańca jest tak duża, że przenosi się ona także do prawdziwego świata. Jako wybraniec, Neo może modyfikować kod wewnątrz Matrix'a zmieniając tamtejszą rzeczywistość na swoją korzyść (np. zatrzymywanie kul, niezwykła siła, latanie).

Historia Wybrańca Edytuj

Jak dowiadujemy się od Morfeusza, Wybraniec pojawił się na samym początku Ruchu Oporu. Po jego śmierci, przepowiedziano, że odrodzi się i powróci, aby zakończyć wojnę z maszynami.

Kiedy Neo doeciera do Architekta, dowiaduje się, że jest już 6 Wybrańcem. Architekt zauważa, że Neo różni się od swoich poprzedników.

Po spotkaniu z Architektem, wybraniec musi podjąć decyzję czy ratować Syjon, czy powrócić do Matrix'a. Wszyscy poprzedni Wybrańcy ratowali Syjon. Różnica między Neo, a jego poprzednikami objawia się kiedy bohater ze względu na swoją miłość dla Trinity ryzykuje istnienie Syjonu i powraca do Systemu, aby ją ratować.

Architekt wspomina, że z każdym kolejnym Wybrańcem, Syjon jest niszczony coraz skuteczniej.

W przypadku poprzednich Wybrańców, po przejściu przez drzwi, które "ratowały" Syjon, System Matix'a był resetowany (ang. Reload) a Syjon rekonstruowany przez niewielką grupę ludzi, których wyznaczał Wybraniec. To właśnie jest "równanie", które często wspomina Architekt.

Ostatecznie, VI wersja Matrix'a także została zresetowana, kiedy Neo zginął w Matrixie opanowanym przez Smith'a. Jedyną różnicą było przetrwanie Syjonu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki