FANDOM

Wyrocznia
The Oracle.jpg
Typ Wygnaniec
Cel istnienia Pomoc wyzwolonym ludziom

Analizowanie ludzkiej psychiki

Status Przeniesiona do kolejnej wersjii Matrix'a
Kolor włosów Czarny
Kolor oczu Brązowy

Wyrocznia jest jednym z Wygnańców, odgrywa istotną rolę w świecie Marix'a. W kinowej trylogii grały ją dwie aktorki: Gloria Foster i Mary Alice.

Biografia Edytuj

Wyrocznia jest przedstawiona jako starsza kobieta o ciemniej skórze. Większość czasu spędza w swoim mieszkaniu, udzielając rad osobom które do niej przychodzą.

Wiek ani dokładne zadanie wyroczni nie jest znane. Morfeusz wspomina że pomaga wyzwolonym "od samego początku".

Wyrocznia posiada "zdolność" przewidywania przeszłości, jednak nigdy nie udziela konkretnych odpowiedzi. Kiedy Neo odwiedza ją po raz pierwszy, mówi mu że "posiada dar", ale nie jest Wybrańcem. Mówi też, że nadejdzie moment, w którym Neo będzie musiał wybrać pomiędzy życiem swoim a Morfeusza. Oznacza to, że jeden z nich przeżyje, a drugi zginie.

Kiedy Morfeusz trafia w ręce Agentów, Neo kierując się słowami Wyroczni, rusza mu na ratunek. Przepowiednia spełnia się tylko w części, ponieważ bohater zostaje zabity przez Smith'a, lecz po chiwili powraca i niszczy go.

W czasie wydarzeń z Matrix: Reaktywacja Neo powraca do Wyroczni, po pomoc w odszukaniu Klucznika. Odkrywa wtedy, że Wyrocznia jest kolejnym programem, stworzonym by kontrolować ludzi wyzwolonych z Matrix'a. Wyrocznia mówi mu, aby sam zdecydował czy będzie ją uważał za wroga, czy przyjaciela. Każe mu znaleźć drogę do Źródła. Kieruje go do "starego, niebezpiecznego programu", którym jest Merovingian.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki